ISTORIC
Rezultate suplimentare proiect
„Parteneriatul pentru Ploiești – consolidarea capacității ONG-urilor și partenerilor sociali din municipiul Ploiești și localitățile limitrofe de a se implica în formularea și promovarea dezvoltării la nivel local”
ASOCIAȚIA ARES’EL, în calitate de beneficiar, a implementat în perioada 21.07.2022-20.09.2023 proiectul intitulat „Parteneriatul pentru Ploiești – consolidarea capacității ONG-urilor și partenerilor sociali din municipiul Ploiești și localitățile limitrofe de a se implica în formularea și promovarea dezvoltării la nivel local”, finantat prin Programul Operational Capacitate Administrativa 2014-2020, cod SIPOCA 891/MySMIS 2014+151125.
Obiectivul general al proiectului a constat în cresterea capacității ong-urilor și partenerilor sociali de a se implica în formularea și promovarea dezvoltării la nivelul UAT Ploiești.
În cadrul proiectului au avut loc o serie de intalniri cu reprezentanti ai ong-urilor, partenerilor sociali si reprezentanti ai UAT Ploiesti. În cadrul acestor întâlniri au rezultat propuneri de modificare a Ghidului Solicitantului privind regimul finanțărilor nerambursabile de la bugetul local alocate pentru activităţi nonprofit de interes local pentru anul 2023.
La aceste întâlniri au participat reprezentanți ai sectorului ONG, DJST Prahova, experți din primărie de la Direcția Relații Internaționale, Compartiment ONG, voluntari, cetățeni etc.
Propunerile rezultate în urma întâlnirilor au fost următoarele:
– La capitolul I Dispoziții generale, punctul 2, să se includă și definirea termenului de grup țintă.
– La capitolul I Dispoziții generale, punctul 3, solicitanții eligibili să fie și ong-urile care au sediul social în județul Prahova, nu doar pe raza Municipiului Ploiesti, dar care să se adreseze grupului tintă format din persoane care au domiciliul sau își desfășoară activitatea în Ploiești, pentru a nu încălca art 2 lit h si art 4 lit a din Legea 350/2005.
– La capitolul I Dispoziții generale, punctul 9, domenii de activitate, să se includă domeniul tineret.
– La capitolul I Dispoziții generale, punctul 10, litera g, să se accepte cofinanțarea de 10% în natură prin sume/muncă valorizată, prin Contracte de voluntariat, Contracte de sponsorizare/Contracte de donație/Parteneriat/Contracte de prestări servicii/Contracte de comodat pe sedii, dat fiind faptul că – art 4 lit g din Legea 350/2005 nu obligă solicitantul la o cofinanțare în bani. Cofinanțarea să poată include și plățile la utilități.
– La capitolul II Procedura de solicitare a finanțării, punctul 2, să se introducă posibilitatea derulării rundei 2 de sesiune de selecție de proiecte în cazul în care rămân sume nealocate/necheltuite. Tot la punctul 2, să se menționeze ce presupune un proiect de amploare, procedura și criteriile de selecție ale proiectelor de amploare (exemple de proiecte de amploare : centre de tineret, voluntariat, de servicii integrate, comunitare etc.)
– La capitolul II Procedura de solicitare a finanțării, punctul 3, procedura ar trebui să includă încă doua etape și anume:
- o etapă după ce a fost publicat anunțul de participare denumită sesiune de întrebări pentru aplicanții care doresc să solicite clarificari sau au neînțelegeri privind procedura de aplicare – acțiune descrisă și în art. 23 din Legea 350/2005.
- o etapă denumită perioadă de completare dosare aplicanți care să fie după verificarea eligibilității proiectelor pentru acei aplicanți care trebuie să transmită anumite documente incomplete către finanțator. Exemplu: În termen de 3-5 zile lucrătoare de la data publicării rezultatelor etapei de verificare a eligibilității, solicitanții ale căror proiecte îndeplinesc criteriile de eligibilitate, dar ale căror documente au fost declarate incomplete, au posibilitatea de a face completări/modificări.
– La capitolul II Procedura de solicitare a finanțării, punctul 4, să se precizeze clar un singur dosar care să conțină doua exemplare ale documentației solicitate de către finanțator respectiv, un exemplar în original și un exemplar copie „conform cu originalul„.
– La capitolul II Procedura de solicitare a finanțării, punctul 9, nu se precizează pentru care documente trebuie să existe copie conform cu originalul. Să se precizeze clar documentele pentru care se solicită copie conform cu originalul.
– La capitolul II Procedura de solicitare a finanțării, punctul 9, litera b, anexa B Se reformulează conform Anexei B ”bugetul proiectului și sursele de finanțare”.
– La capitolul II Procedura de solicitare a finanțării, punctul 9, litera c, alături de contracte de sponsorizare să apară și variantele următoare: contracte de donație/Contracte de voluntariat/Contracte de prestari servicii/Contract de comodat (pentru spații/aparatură/obiecte echipamente sportive etc.)
– La capitolul II Procedura de solicitare a finanțării, punctul 9, litera d, să fie eliminată anexa C dat fiind formatul vechi si să se solicite formatul de CV Europass.
– La capitolul II Procedura de solicitare a finanțării, punctul 9, litera f, oferirea de model pentru solicitanti, specificare formei și continuțului bugetului narativ.
– La capitolul II Procedura de solicitare a finanțării, punctul 9, litera i, formularea este neclară, menționați dacă este necesar ca ong-urile/persoanele fizice să transmită acorduri de parteneriat/colaborare sau alte documente.
– La capitolul II Procedura de solicitare a finanțării, punctul 9, litera j, să se mentioneze ce tip de certificate fiscale trebuie să prezinte solicitantul când se menționează bugetul consolidat.
– La capitolul II Procedura de solicitare a finanțării, punctul 10, să se introducă denumirea detaliată a anexelor. De asemenea, aceste anexe să fie adaptate/reformulate și pentru solicitanții persoane fizice, nu doar pentru persoane juridice.
– La capitolul II Procedura de solicitare a finanțării, punctul 11, să se precizeze ca pe copiile documentației să fie notația „conform cu originalul„. La persoanele juritice trebuie menționat dacă este obligatorie ștampila.
– La Lista de verificare, la punctul 2, să se precizeze „sesiune de finantare„ în loc de „licitație„; la punctul 4, să se menționeze 1 exemplar original și 1 exemplar copie conform cu originalul; la punctul 9, să se elimine prevederile prevăzute în „Cererea de Finantare„ și să se înlocuiască cu prevederile „Ghidului de Finanțare„. De asemenea, la punctul 14, trebuie reformulat enunțul deoarece nu se regăseste în cerere, doar în documentele atașate cererii, conform punctului 9 din capitolul II Ghidul Solicitantului.
– La capitolul III – Criteriile de acordare a finanțărilor nerambursabile, punctul 4, propunem introducerea de obiective SMART în grila de evaluare, includerea unei secțiuni de riscuri în cadrul anexei Cerere de finanțare pentru că nu există.
– La capitolul VI – Procedura privind derularea contractului de finanțare, să se precizeze în câte zile de la depunerea raporului intermediar reprezentanții autorității finanțatoare îl aprobă și virează suma aferentă.
– Să se țină cont că art 37(1) din Legea 350/2005 a fost modificată prin OG 84/2008 prin care autoritatea finanțatoare poate stabili plata în tranșe, în avans.
– La capitolul VI – Procedura privind derularea contractului de finanțare, punctul 5, să se înlocuiască sintagma: în termen de cel mult 15 de zile de la terminarea activității și să apară în termen de cel mult 15 zile de la finalizarea implementării proiectului.
– La capitolul VII – Procedura de raportare și control, să se menționeze clar ce documente trebuie transmise pentru fiecare categorie de cheltuieli. Să se precizeze cum se decontează transportul/taxa de parcare, masa și cazarea.
– La Anexa A-Cererea de Finanțare, să fie adaptată/reformulată și pentru aplicanții care au calitatea de persoane fizice.
– La Anexa 2 Tipuri de activitati eligibile să se regăsească: stagii/cursuri, concursuri, festivaluri, campanii de informare/promovare, biblioteci electronice, platforme online, platforme educaționale, pagini web, caravane, expoziţii, târguri, seminarii, simpozioane, mese rotunde, dezbateri, conferinţe, evenimente, întâlniri de lucru, ateliere de lucru, școli de vară, marcarea unor evenimente etc.
– La Anexa 2 să se includă „Promovarea culturii/a personalităților culturale românești/a patrimoniului cultural” fie în domeniul Educație, fie în domeniul Cultură- Culte.
– La anexa VIII la Ghidul Solicitantului, la punctul 2 se precizează onorarii/premiere în limita limita a 50% din valoarea proiectului, în schimb la anexa 1 premierea nu este eligibilă. Rugăm clarificarea acestui aspect.
– La anexa VIII la Ghidul Solicitantului, la punctul 4, să se mărească cuantumul actual prevăzut de maxim 20 de lei/zi/persoană iar cele pentru cazare, în cuantum de maxim 230 de lei/zi/persoană.
– La anexa VIII la Ghidul Solicitantului, la punctul 7, să se introducă și serviciile culturale: biletele la muzeu/taxa de ghidaj și biletele pentru vizionarea spectacolelor filarmonicii/teatrului.
– Crearea unei platforme online de aplicare a proiectelor;
– Finanțare multianuală pentru domeniul tineret;
– Certificatele care atestă că nu există datorii la bugetele locale și de stat să fie solicitate ONG-urilor după aprobarea proiectului;
– Să existe o grilă unică de calcul/oră pentru utilizarea echipamentelor proprii (laptop, imprimantă/videproiector/aparat foto)–solicitantul făcând dovada posedării acestora– costurile fiind considerate cofinanțare așa cum se aplică la Concursul Local/Național de Proiecte de Tineret organizat până la reorganizare de către Ministerul Tineretului și Sportului.
– Flexibilitate financiară privind bugetul proiectului, în sensul transferului bugetului în limita a 5% către altă linie bugetară, prin notificare;
– O clarificare mai bună a ceea ce presupune cheltuieli neprevăzute, detalierea acestora in ghid;
– Programul anual să fie realizat în consultare cu reprezentanții societății civile și persoane fizice interesate din județul Prahova;
– În Ghidul Solicitantului și în contractul de finațare să fie specificat exact avans, acesta să fie de 30% din valoarea proiectului și să fie atribuit prin depunerea unei cereri de avans de către beneficiarul finanțării.
– Să fie menționată clar procedura de realizare a achizițiilor publice, când trebuie acestea realizate prin SICAP și când nu este cazul. Asociațiile ar trebui scutite de acest lucru, deoarece achizițiile realizate nu depășesc pragul prevăzut de Legea Achizițiilor Publice.
– Să fie acceptate modificări la buget prin notificare sau prin act adițional.
– Raportarea să fie realizată după primirea fiecărui avans și cheltuirea acestuia în procent de până la 70%.
– Majorarea cuantumului de accesare a unui proiect de la 20.000 lei la 50.000 lei per proiect.
– Să fie o perioadă de 30 de zile de la momentul lansării apelului de proiecte, până la depunerea cererilor de finanțare, pentru a acorda timp suficient pentru identificarea posibilor parteneri, a grupului țintă, pentru scrierea proiectelor, pentru constituirea
dosarului de depune cu toată documentația pe care acesta o presupune.
– Clarificarea aspectului privind posibilitatea depunerii mai multor proiecte de către un ONG sau o persoană fizică.
– Creșterea procentului privind cheltuielile administrative de la 7% la 14% din valoarea totala a proiectului.
– Creșterea procentului pentru echipamente de la 40% la 45% din valoarea totală a proiectului.
În urma depunerii cererii de modificare a acestor aspecte înaintată de Asociatia ASOCIAȚIA ARES’EL către Primăria Muncipiului Ploiesti în cadrul proiectului „Parteneriatul pentru Ploiești – consolidarea capacității ONG-urilor și partenerilor sociali din municipiul Ploiești și localitățile limitrofe de a se implica în formularea și promovarea dezvoltării la nivel local”, solicitările care respectatu prevederile legale au fost operate în cadrul Ghidului Solicitantului privind regimul finanțărilor nerambursabile de la bugetul local alocate pentru activităţi nonprofit de interes local pentru anul 2023 si înainte spre aprobare catre Consiliul Local din data de 29.03.2023.